Suomi 100-runokilpailu pirkanmaalaisille nuorille

runokisalogo-sininenkisalogo

Tampereen Kulttuuriyhdistys ry. järjestää yhteistyössä KaupunkilehtiTamperelaisen kanssa Suomen itsenäisyyden juhlavuoden kunniaksi runo­kilpailun pirkanmaalaisille 15–19-vuotiaille nuorille.

Kilpailun teemana on ”Itsenäisyys”.

Kilpailuaika on 9.1.–16.4.2017. Runo tulee lähettää liitteenä osoitteella suomi100runokilpailu@gmail.com . Kukin kilpailija voi lähettää enintään kaksi runoa. Runon pituus tulee olla maksimissaan 1500 merkkiä sisältäen välilyönnit.

Etsimme raikasta, omaäänistä tekstiä. Tyylilaji on vapaa, runo voi olla lyyri­nen, rap-sanoitus tai vaikka haiku. Teema on niin ikään laaja, itsenäisyyden voi ymmärtää Suomen historian tai ihmisen itsenäistymisen kautta.

Myöhemmin julkistettava runoraati valitsee semifinalistit ja heidän joukos­taan kolme voittajarunoa. Semifinalistit osallistuvat Kaupunkilehti Tampe­relaisen järjestämään yleisöäänestykseen 15.5.–1.8.2017. Kaikki voittajat julkistetaan Kulttuuriyhdistyksen Niittyjuhlilla 13.8. Finlaysonin Palatsilla.

I palkinto on 1000 €, II palkinto 400 € ja III palkinto 300 €. Kaupunkilehti

Tamperelaisen yleisöäänestyksen voittajan palkinto on 800 €.

Lisätietoja: http://tampereenkulttuuriyhdistys.fi/suomi-100-runokilpailu/ tai    www.tamperelainen.fi/runo

__________________________________________________________________________

Nuorten kulttuuria mukana tukemassa: Aito Säästöpankki, Pirkan Opiskelija-asunnot Oy, TOAS, Yrjö Wigren Oy, Kaupunkilehti Tamperelainen

toaswigrenpirkan-opisk-minitamperelainen